CNADNR anunță o nouă licitație pentru marcajele rutiere pe autostrăzi și drumuri naționale. Miza: 44 milioane de euro

CNADNR anunță o nouă licitație pentru marcajele rutiere pe autostrăzi și drumuri naționale. Miza: 44 milioane de euro
Publicat: 12/02/2013, 19:41
Actualizat: 29/07/2014, 21:25

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a lansat o nouă licitație pentru atribuirea contractului privind executarea de marcaje rutiere pe rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale din România.

Decizia vine la mai puțin de două luni după ce o primă licitație, lansată în toamnă, a fost anulată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), în urma contestațiilor depuse de mai multe firme.

Valoarea totală estimată a contractului este de 194,38 milioane lei (44 milioane euro). Durata acordului-cadru este de 2 ani. Autoritatea contractantă intenționează să încheie două contracte subsecvente.

Contactați de gândul, reprezentanții uneia dintre firmele care au contestat prima licitație susțin că în caietul de sarcini aferent celei de-a doua licitațiicantitatea prevăzută de marcaje convenționale, în strat subțire, este mult prea mare, în raport cu cele în strat gros.

Sursa: CNADNR// Caietul de sarcini aferent licitatiei pentru executarea marcajelor rutiere

„Problema este că marcajele convenționale se șterg repede, în 3-4 luni, și este nevoie de aplicarea unui nou marcaj. Marcajul cu efect rezonator, în strat gros, este mai scump, dar are o durată de câteva ori mai lungă. În multe dintre statele din Uniunea Europeană pe autostrăzi se aplică doar marcaj cu efect rezonator”, ne-a precizat reprezentantul unei firme specializate în marcaje rutiere.

Firmele care au contestat licitația lansată în toamnăpentru marcaje rutiere – SC Marca Plast SA, SC Loial Impex SRL, SC Vesta Investment SRL, SC Kisan Marcaje Construcții SRL și SC Dumava Semnalizare SRL – au acuzat, printre altele, criteriile de atribuire prevăzute în caietul de sarcini.

De asemenea, în cazul licitației din toamnă, firmele au acuzat CNADNR că ar fi favorizat, prin condițiile cuprinse în caietul de sarcini, firma Anduna Servimob, care s-a desprins din Plastidrum, firma care a câștigat ani de zile licitațiile pentru marcajele rutiere.

CNADNR a deținut la înființarea Plastidrum un pachet de 50% din acțiunile companiei, însă prin majorări repetate de capital, CNADNR a rămas cu 10% din acțiunile Plastidrum.

Când vor fi deschise ofertele

În anunțul publicat de CNADNR în sistemul electronic de licitații se arată că în urma licitației se vor încheia contracte pentru mai multe loturi.

Pentru lotul 1 -DRDP București, valoarea estimată fără TVA este de 36,4 milioane de lei, pentru lotul 2 – DRDP Craiova, valoarea este de 18,8 milioane lei, pentru DRDP Timișoara – 26,7 milioane lei, DRDP Cluj – 38,4 milioane lei, DRDP Brașov – 22,19 milioane lei, DRDP Iași – 23,68 milioane lei și DRDP Constanța – 28,03 milioane lei.

Ofertele vor fi deschise pe 26 martie a.c.

Firme amendate de Consiliul Concurenței pentru licitații trucate

În toamna anului trecut, Consiliul Concurenței a anunțat că a amendat cinci firme pentru trucarea unei licitații organizate de CNADNR pentru executarea marcajelor rutiere.

Firmele amendate au fost Plastidrum, Signature Semnalizare, Swarco România, Swarco Heoscont Strassenmarkierung șI Eleftherios Kokkinakis, iar amenda a fost de peste 3 milioane de lei (663.000 de euro).

Cele cinci companii au participat la licitație în cadrul a doua asocieri: Plastidrum-Signature Semnalizare, respectiv Swarco-Swarco Heoscont Strassenmarkierung -Eleftherios Kokkinakis.

Înțelegerea anticoncurențială a constat în coordonarea modului de acțiune la procedura de achiziție publică, astfel încât prima asociere să câștige licitația, iar cea de-a doua să asigure numărul minim, de doi participanți, necesar în cadrul procedurii de licitație deschisă.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Rezultate parțiale alegeri prezidențiale 2024, turul 1. Marcel Ciolacu, pe primul loc. Surpriza de pe...
Au fost publicate REZULTATELE de la ora 22:44. Răsturnare de situație a voturilor! Cine e...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Secretul succesului suveranistului Călin Georgescu la alegerile prezidențiale. Este la un pas de turul 2|ANALIZǍ
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Simion se pregătește să blocheze alegerile. Reprezentanții AUR au primit ordin să nu semneze procesele...
George Simion susține că a intrat în turul 2 și acuză „manipularea prin sondaje toxice”....
BREAKING | Avem primele cifre oficiale
Care este cea mai sănătoasă salată de vinete din România, potrivit lui Dragoș Pătraru
Mircea Geoană, după exit-poll: "Surprinzător și dezamăgitor. Celor mai tineri vreau să le dau ștafeta"
Rezultate oficiale alegeri prezidențiale 2024. Călin Georgescu îl ajunge din urmă pe Marcel Ciolacu, după...
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Referedumul a trecut pragul şi poate fi considerat aproape validat /...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Anunț șocant despre Ion Iliescu. Ce s-a întâmplat cu fostul președinte al României
Rezultate BEC, se numără voturile. Răsturnare de situație
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Călin Georgescu, prima reacție după exit poll-urile de la închiderea urnelor: „Poporul român a ales...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Sănătatea mintală precară a fost legată de consumul de conținut negativ online